tisdag 12 augusti 2008

Agneta

Jag läser med bestörtning att Agneta Bolme Börjefors gått bort endast 67 år gammal.

Jag och min dotter har båda träffat på henne i var sitt TV-program. Dottern var med i Söndagsöppet och tävlade när hon gick i 5:e klass 1993. Själv var jag med i Café 18 1981 tillsammans med svenska landslaget i dart. Vi skulle spela VM på Nya Zealand och det var tydligen en intressant nyhet. Café 18 var en av de första talkshowerna i SVT och vi var huvudnumret för kvällen och fick därför repetera hela dagen. Jag fick även äran att i direktsändning lära Agneta kasta pil - hon träffade i alla fall rätt vägg. Men det som var så påfallande var hennes professionalism som programledare och att hon var så otroligt lyssnande och trevlig .

PS! En liten bihistoria om Café 18 sändningen. En av landslagsspelarna SSDC's Christer Pilblad gick och var nervös hela dagen för sin enda replik. Tänk om det skulle bli fel. Hans replik var: "Christer Pilblad"!!!!!

Vi saknar Agneta. Hon var en fin människa.

Inga kommentarer:

Victoria Björn Blomqvist: Bortom trädens gräns - Bokomdöme

  Bortom trädens gräns Av Rebecka Björn Blomqvist Piratförlaget 2024 ISBN 97891642008972, Inbunden, 378 sidor Det här är författarens tredje...