lördag 14 november 2009

Svininfluensan

Eftersom jag tillhör den s k riskgruppen tänkte jag att det var dags att vaccinera sig mot svininfluensan. Gick in på vårdguiden och fann att vaccinet var slut nästan överallt. Det skulle dock finnas hos Telefonplans husläkarmottagning.

Sagt och gjort, jag begav mig dit. Det visade sig att mottagningen var belägen i en villa. Och det var inte bara jag som hade uppmärksammat att här fanns det minsann vaccin. Kön ringlade långt ut på gatan. Men det var bara att ställa sig sist och tålmodigt köa och vänta.
Redan efter en och en halv timme fick jag nålen stucken i vänstra överarmen av sköterskan Tant Sur. Men det kanske man blir efter sådan anstormning.

1 kommentar:

syeter yster sa...

Gud vad jag avskyr alla dessa sprutbilder överallt ock här med..... Brrrr

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3