fredag 11 april 2008

Snöboll

Var på fotbollsmatchen i Gävle mellan Gefle IF och Djurgården. Det är första gången jag sett att man plogar planen i halvtid. Det blåste snålt, var kallt och framför allt, det snöade ymnigt, mer och mer under matchen.
Den stackars traktorföraren som plogade planen blev bombarderad med snöbollar från Djurgårdsklacken, som också sjöng: "Vad ska traktorn göra nu, vad ska traktorn, vad ska traktorn, vad ska traktorn göra nu?" Det var tur att traktorn hade hytt med glas så att han klarade sig från bomberna. I andra halvlek blev funktionärerna tvungna att skotta linjerna fria från snö, för att spelare och domare skulle veta var planen befann sig under deras fötter. Dessutom - vit boll på snö - hur smart är det?
Jag var där med en av mina döttrar, Terese och två Gävlebor, min frus svåger Hannu och hans son Isak, som jag alltså är morbror till. Som sagt, alla med självaktning borde ha en morbror Nisse.Efter matchen bjöd Hannu på Irish Coffee - perfekt efter en vindpinad, köldskadad match. De goda vann med 2-1.

1 kommentar:

Helena sa...

Underbar första bild!

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3