torsdag 8 januari 2009

Utan mössa

Utan mössa blir det kallt. Denna morgon visade kvicksilvret minus tretton grader. Då krävs det mössa. Jag brukar promenera till tunnelbanan för att vakna till och få litet frisk luft. Då får man också en anledning att iakttaga sin omgivning.

Denna morgons observation var att många trots kylan väljer att vistas utomhus utan mössa. Och det är företrädesvis kvinnor som intar denna kylslagna hållning. Varför kan man undra? Förstör mössan frisyren kan tänka?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är konstigt det där Nisse men så finns det de som alltid har mössan på inne, så viss ballans finns.

Veckans Heta Högenlåt 1360

Elvis Costello & The Attractions: Oliver's Army In på listan 24 maj 1979 Låg kvar i 3 veckor