måndag 23 juni 2008

Och det varde sol.....

En midsommar med sol...det var ett tag sedan. Underbart!! Eftersom jag var på akupunkturbehandling på midsommaraftonens morgon tänkte jag åka ångbåten Mariefred ut till Sandviken och släktmidsommarfirande vid Segersro vid Mälarens strand. Men båten hade fått ångpannehaveri och jag tvingades till pendeltåg och buss. Det gick i och för sig snabbare, men ack så mycket tråkigare. Och alla människor som hade samlats vid Sandvikens ångbåtsbrygga för att enligt traditionen börja midsommarfirandet med dragspel, lotterier, kaffe & bullar och med besök av hedersgästen S/S Mariefred som nu uteblev.

Jag träffade på min svärmor Aina vid bryggan. Hon satt och pokulerade med tre andra damer vid ett bord. Alla hade de parkerat sina rullatorer runt bordet. Cool!!
Lunch och middag vid Segerso med svenska fiskrätter, öl & snaps. ....och jordgubbar. Anne-Marie och Bengt ovan bläddrar i våran egen midsommartävlings vandringspris..en bok om Mälaren av Edward Matz. Men det var hustru Lena och svåger Janne som vann. Lena för 10:e gången??? och Janne för första.

Efter mycket mat kunde man koppla av med ett glas på bryggan och se solen gå ner vid horisonten.
Dagen efter behöver man mycket vila. En sjusovardag med slutna ögon. Aina, Isak och Hannu illustrerar tydligt det alla känner.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8