måndag 1 december 2008

1:a advent

Igår var det första advent. Det första riktiga jultecknet, även om jag redan har klarat av julskyltningen på NK. Ganska tråkig i år faktiskt. Dessutom har jag redan köpt de flesta julklapparna. Jag tillhör en familj som köper ganska många julklappar och det är inget vi skäms för. Och idag börjar julkalendern på TV, med Anders & Måns, det kan bli ganska roligt. Eftersom det sänds 07.15 på morgonen får jag spana in reprisen. Så dags är jag på väg till jobbet.Att vara på väg till jobbet på måndagar i tunnelbanan är som vanligt förenat med viss fara. Det är fortfarande många som tror att om man bär en väska på axeln eller ryggen så upphör den att existera. En och annan fläskläpp vittnar om motsatsen.

Inga kommentarer:

Victoria Björn Blomqvist: Bortom trädens gräns - Bokomdöme

  Bortom trädens gräns Av Rebecka Björn Blomqvist Piratförlaget 2024 ISBN 97891642008972, Inbunden, 378 sidor Det här är författarens tredje...