lördag 30 november 2013

Aron Olnafors är försvunnen

Jag söker med ljus och lykta efter Aron Olnafors. Alla söker efter Aron Olnafors. Ingen har hittat Aron Olnafors....

....och ändå har han nu utkommit med sin femte bok Mord mot alla odds. Jag var på releasefest igår. Förläggaren Aron Olofsson på förlaget Bonnevier & Olofsson hade kallat och då kommer man. Jag tog mig till Västerås för att kanske äntligen få träffa författaren. Men icke sa Nicke. Det ryktades om att han var på vinden och letade efter sina böcker...

Jag fick trösta mig med smaklig förplägnad och god underhållning. Där sjöngs en Aronvisa och det spelades till dans. Men allra mest fick kören Julstjärnorna mitt hjärta att klappa. De sjöng julvisor med fnittrig humor och innerlig värme.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2