söndag 16 maj 2010

Bockholmen

Bröllopsdagsmiddagen på Bockholmen blev en hit. Fantastisk miljö, trevlig personal och underbar mat. Mjauuu!!!Det här svalde vi:

Drink: Mumm champagne

Förrätt: Olivoljebakad vit sparris, grov timjanvinaigrette, olivkött & rostad paprika (Lena) - Bockholmsklassiker = löjrom, syrlig mandelpotatiskräm, schalottenlök, kavringskrisp, dill, citron & olivolja (jag). Drycker: Aoc Alsace Domaine Marcel Deiss (Lena), Firefinch Sauvignon Blanc, Springfield Estate (jag)

Varmrätt: Saffrans- och skaldjursris, hummer, gambas, pilgrimsmussla, blåmussla, röding, tonfisk, pinjefrö, aioli & krutonger. Dryck: Chablis Domaine De La Boissoneuse.

Dessert: Kärleksburk = Vanilj- och kardemummapannacotta, rabarber, jordgubbar, mynta & chokladkrutonger. Dryck: Kaffe - capuccino resp. machiato.

Ta er dit vet jag!!!

1 kommentar:

Syster Yster sa...

Owwaaaww.....suck det lät så gott

Alex Ahndoril: Jag blundar och ber - Bokomdöme

Jag blundar och ber Av Alex Ahndoril Albert Bonniers Förlag 2024 ISBN 9789100802202, Inbunden, 261 sidor Det var många som blev förvånade nä...