torsdag 13 november 2008

Buss på villovägar

Jag skulle åka buss ikväll. Hemifrån till Fruängen. Bussen går mot Kärrtorp. När jag står vid hållplatsen och väntar, kommer det en buss från andra hållet. Den är skyltad med Kärrtorp.

Bussen stannar och chauffören öpnnar sidofönstret och frågar om jag är på väg mot Fruängen. Det kan jag ju inte neka till. "Då är det nog den här bussen du skulle ha åkt med", säger han. "Men jag är vilse. Kan du inte visa mig vägen till Bredängs Centrum?" Det är ändhållplatsen i andra färdriktningen.

Jag kliver på den tomma vilseförda bussen och visar föraren hur man kommer till Bredäng. Jag säger till honom att nu han nu måste köra samma väg tillbaka för att komma mot Kärrtorp. Men först måste han släppa på alla passagerare som står där och väntar på en ganska mycket försenad buss. Själv kliver jag av och tar tunnelbanan istället. Annars hade jag väl varit ute och åkt ännu. Man kan ju undra hur det gick för de som klev på där!!

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2