fredag 18 september 2009

Sommarminne - Madonna på Ullevi

Jag lyckades med konststycket att fixa 6 biljetter till Madonnas söndagskonsert på Ullevi i augusti. De övriga 5 biljetterna användes av hustrun, syster Maria , döttrarna Susanna och Terese med kompis Julia. Värsta regnvädret gjorde att vi klädde oss i platfodral, men väl på arenan kändes dett rätt OK att vi satt under största taket.

Svenska konsertarenor är inte roliga. Man serverar hutlös dyr folköl och lika dyr smaklös varmkorv. Är det vad vi vill ha? Eller vad någon annan vill att vi ska vilja ha?

Konserten då! Proffsigt, proffsigt, proffsigt. En show utöver det vanliga som får åskådarna trollbundna. Men i alla fall jag saknar spontaniteten och den äkta spelglädjen. Och jag är inte heller så såld på att så mycket av musik, kör mm är förinspelat. Missförstå mig rätt nu, det var väldigt bra...men nu har jag sett henne, en av världens bästa artister och jag gör förmodligen inte om det. Här en inspelning av Vogue från 2004.

1 kommentar:

syster yster Maria sa...

Håller med dig Det var ruskigt proffsig från första till sista minut. Det var kul att uppleva och ett mycket bra sommar 2009 minne

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3