fredag 13 juni 2008

Var är Arne Hegerfors och Bosse Hansson?

TV 4 hårdsatsar på fotbolls EM. Tyvärr. Jag blir alldeles knollrig av att lyssna på deras kacklande runt om matcherna. Jag tror aldrig jag sett en mer oseriös och usel sportproduktion. Farbror Ekwall är ett kapitel för sig. Grabben har valt fel yrke. Han borde sälja begagnade bilar. Och Farbror Wenström är det fjantvarning på. Han kan inte prata om någonting utan att försöka hitta någon rolighet och vrida till det. Farbror Hedman är helt obegriplig. När han äntligen lyckas få ihop en hel mening med alla ord i rätt ordning, så säger han alltid något som kommentatorn redan sagt. Och det kvoteras alltid in någon blondin som får alla fördomar om sådana besannade.

Matchreferaten har varit hyggliga med Robert Perlskog & Jesper Hussfelt som kommentatorer och Jens Fjellström & Pontus Kåmark som experter. Men nu har de bytt ut Fjellström mot Hedman så nu kan man inte ha ljudet på under matcherna heller, i alla fall varannan match.

För-, mellan- & eftersnack har jag helt slutat lyssna på. Jag blir bara förbannad över att allt ska förvandlas till trams och pajaserier.

För de som gillar fotboll är TV 4:s produktion en lång pina. Det är tur att spelet är större än sändningarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack och lov för P4 och radiosporten med Christian, Lasse, Ralf och Pelle

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2