tisdag 27 januari 2009

Biljettkaos

Igår släppte Livenation biljetter till två konserter med Bruce Springsteen på Stockholms Stadion. För att undvika kaos och biljettspekulation hade de bytt försäljningskanal från Ticnet till Eventim. Redan på en gång brakade hela systemet naturligtvis ihop. Det gällde såväl internetbokningen som försäljningen till de som köat hela natten. När man så småningom kom in på sajten åkte man ut ur kön på en gång. Jag gav så småningom upp och gick och käkade lunch.
Väl tillbaka från den gravade laxen provade jag igen. Biljetterna var inte slut (såldes långsamt p g a ständiga tekniska problem), och när jag väl kom fram till bokningen åkte jag åter ur systemet och förpassades längst bak i kön igen.

Precis när jag tänkte ge upp dök där upp på skärmen en tredje konsert. Snabbt in och boka fyra biljetter på bästa plats. Och dessutom hade en granne samtidigt lyckats köa sig till biljetter till själv och oss.
Så, vad är det frågan om? Ur detta kaos kom så småningom ett innehav av dubbla biljetter!!!!

Och så det där med att undvika spekulation: Redan några dagar innan biljettsläppet kunde man boka biljetter på flera bokningssajter t ex biljettnu.se för nästan tre gånger det normala priset. När ska detta sluta?

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2