torsdag 30 april 2009

Olycka

Jag har skrivit om det förr. Kaoset vid övergångsstället på Slussen. Cyklister som bara forsar fram och fotgängare som kommer med bussarna och hänsynlöst kastar sig över gatan för att vara först ner i tunnelbanan.

Denna morgon när jag kom upp ur tunnelbanan var kaoset större än vanligt. En fotgängare hade tydligen blivit påkörd och det såg inte bra ut. Gatan var avspärrad och det var bussar hela Katarinavägen upp till La Mano.

Jag kan inte säga att jag blev överraskad. Fotgängarna har en stressfaktor som är hög på morgonen vid Slussen. Alla ska fram, och fort ska det gå. Ända sedan jag såg en kvinna dö när hon sprang efter en spårvagn i Göteborg har jag tagit det lilla lugna. Jag lovar, jag kommer fram ändå.....om än nersprungen och knuffad.

2 kommentarer:

Maria sa...

Cyklisterna i sen här stan är galna i synerhet runt slussen götgatan/hornsgatan

Nisse Scherman sa...

Men just här är nog fotgängarna värst i alla fall!!!

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2