söndag 15 november 2009

Förberedelser

På lördag smäller det. Då ska jag antingen kliva över kanten till ättestupan eller så ska vi ha ett trevligt kalas. Egentligen är den stora dagen på torsdag, men vem vill ha huvudvärk på en fredag?
Förberedelserna pågår. Bandet är bokat, Stig Boogie Band. Problem med menyn, huset är kulturskyddat så man får inte bygga om hur man vill. Därför finns där inte så många uppvärmningsmöjligheter. Vi får fixa till lite.

Vinbilen från Domaine Rabiega har levererat 37 lådor här hemma. Tack och lov ska inte alla användas på festen.

Placeringslistan växer fram. Min kompis Anna-Maria ska sitta vid min sida. Det borgar för ett och annat skratt. En av mina äldsta kamrater Torsten har hamnat bredvid hustrun, så nu sitter han hemma på kammaren och filar på tacktalet. Brorsan Kjell har jag placerat bredvid Toastmadamen Lollo.

Sisådär hundra gäster blir det. Sex stycken tolvpersonersbord och fyra stycken sjupersoners ska möbleras in. Förutom Anna Maria har jag tänkt att syster Maria, klubbkompisen Peter, hustruns kusin Leif och dartkamraten Susanne ska sitta vid mitt bord.

En knapp vecka kvar...mycket återstår att göra...hustrun är lite stressad...men med så mycket trevliga människor blir det alltid kul ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra

Victoria Björn Blomqvist: Bortom trädens gräns - Bokomdöme

  Bortom trädens gräns Av Rebecka Björn Blomqvist Piratförlaget 2024 ISBN 97891642008972, Inbunden, 378 sidor Det här är författarens tredje...