fredag 18 december 2009

Bye Bye KF

Så har man då efter 21 år i KF's tjänst blivit uppsagd. Och under former som jag inte trodde vara möjliga i ett gammalt folkrörelseföretag.

Jag ska inte orda så mycket om det, risken är att man blir som en rättshaverist som snöar in på något och likt en pitbull aldrig släpper taget.

Så det får bli detta inlägg och "That's It"!!

Efter många lojala år (nu känns de onödiga) blev jag under vissa hot placerad på en avdelning där det fordras andra kunskaper än de jag besitter. Och några månader senare en uppsägning med motivering att mina kunskaper inte är tillräckliga för det jobb jag har. Snacka om ekorrhjul. Och på det viset kommer man också utanför alla LAS-regler. Allt annat jag fått stå ut med de senaste åren skall jag inte trötta er med.

Arbetsplatsen är under stor förvandling. Många är rädda och jag har mött ett flertal gråtande människor. Som har blivit mobbade av sina chefer. Sjukt!!!

Det enda goda denna uppsägning för med sig är att jag slipper sätta min fot igen i detta "Dårskapens väntrum". Men min ilska och besvikelse har ännu inte lagt sig. Jag vet inte riktigt hur jag ska få upp någon form av julstämning, men det får väl gå.

Så här står det på KF/Coop's hemsida:
Konsumentkooperationens värdegrund:
Medlemsägande
Nytänkande
Omtanke om människor och miljö
Inflytande
Ärlighet
Omtanke om människor och ärlighet. Kyss mig...
Ingen har frågat mig om hur jag mår och hur det går (utom min familj och mina vänner naturligtvis, de har ju empati). Det enda jag fått höra är: "Det är ju synd att du ska känna så". Precis vad man vill höra. Suck!!!

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3