fredag 1 oktober 2010

Räkmacka på Sheraton i Göteborg

På vägen hem från mässan brukar jag ta en öl med två vänner i baren på Sheraton. Nu kom jag för sent. Där stod två tomma ölgalas på bordet där vi brukar sitta. Med min fantasi tar jag för givet att det var deras.

Men jag tog in en öl ändå. Och en räkmacka. Kände mig lite tvungen att jämföra med Gothias King Size. Här fanns det också gott om goda och fräscha räkor. Men brödet var trist, och majonäsen hade placerats i hörnan av brödskivan under ett halvt kokt ägg. Lite konstigt. Och vad gjorde olivern överst på mackan? Högt betyg ändå p g a fina och många räkor.

Betyg: 4 tomteluvor

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2