fredag 1 oktober 2010

Märklig händelse på bokmässan

Jag satt i lobbyn på Hotel Gothia och läste, väntande på att dörrarna skulle öppnas in till mässan.
Jag såg att en ung lång blond yngre kvinna slog sina lovar kring mig. Hon sneglade åt mitt håll lite då och då.

Till sist gick hon fram till mig.
- Är det Nisse?
Det kunde jag ju inte neka till. Jag reste mig.

- Ursäkta, sa jag. Har jag sett dig tidigare. Jag känner tyvärr inte igen dig.

- Jag har bytt hårfärg sedan sist, sa kvinnan. Men det är ju jag, Josefin!

Jag applicerade fågelholksansiktet.

- Vi skulle ju mötas här, fortsatte hon.

Fågelholken expanderade. Jag försökte febrilt lista ut vad det var frågan om. Min obetydliga person kunde ju inte komma ifråga för Oldsbergs program, så jag försökte luska ut var vi hade mötts. Jag frågade henne och angav några arbetsplatser och fritidsintressen som exempel.

Då föll hennes pollett ner. Fel Nisse!!! Hon bad om ursökt och dröp av.

Märkligt. Hon hade ju i alla fall känt igen mig. Man kan grubbla sig blå på sådant.

1 kommentar:

syster y sa...

haahahaaahaa...... :)

Victoria Björn Blomqvist: Bortom trädens gräns - Bokomdöme

  Bortom trädens gräns Av Rebecka Björn Blomqvist Piratförlaget 2024 ISBN 97891642008972, Inbunden, 378 sidor Det här är författarens tredje...