tisdag 27 september 2011

Text TV

Dagens Text TV gav mig några intressanta nyheter.

När höstens hummerfiske nu släpptes fritt såldes den första fångsten för 31 000 kronor per kilo. Alltså - jag älskar hummer men blir den någonsin så god. Vart är hummern på väg?

Dessutom kunde jag läsa att just idag har Sveriges resursförbrukning nått den nivå som är oss tilldelat för hela 2011. Siffror som är framräknade och beräknade med utgångspunkten att jorden inte ska gå under. Om Sveriges konsumtion skulle vara normen skulle det krävas tre jordklot och om USA's förbrukning gällde krävs det hela fem jordklot. Genomsnittsförbrukning i världen kräver ett och ett halvt klot. Vart är just den världen på väg?

Inga kommentarer:

Alex Ahndoril: Jag blundar och ber - Bokomdöme

Jag blundar och ber Av Alex Ahndoril Albert Bonniers Förlag 2024 ISBN 9789100802202, Inbunden, 261 sidor Det var många som blev förvånade nä...