måndag 19 september 2011

Maria Möller på Intiman

I fredags var det dags att dela ut lite födelsedagspresenter igen. Ett helt gäng med jubilarer hade vi tagit till gamla anrika Intiman på Odengatan i Stockholm.

På scen: Multikonstnären Maria Möller som kanske är känd för sina imitationer, men mest är hon naturligtvis en alldeles fantastisk sångerska med ett register bredare än någons. Allt från opera till rock. Vi var där på premiären och brottades med Stockholms kändisar. Jag har sett Maria förut och kunde konstatera att hon i denna show tonat ner sina imitationer och istället lyft fram sin egen sång. Jag förstår henne, även om jag saknade en del skrattpärlor som jag sett tidigare.

Gå till Intiman och se en härlig sprakande musikshow med många komiska inslag. Jag hittade en hobbyinspelning från Intiman från andra dagens föreställning med ett imitationspotpurri:

1 kommentar:

systeryster sa...

Stort tack igen för den här fina födelsedags upplevelsen :D
Maria M är lysande

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8