onsdag 1 juni 2011

London - igen

För ett år sedan vann jag en skrivarkurs i London genom att skriva den bästa recensionen på Stefan Tegenfalks Vredens tid. Den kommer ut på det eminenta förlaget Massolit.

Det förlaget hade nu en tävling där man fick recensera Tegenfalks Nirvanaprojektet eller Johannes Källströms Offerrit. Denna gång valde jag Källström, men man fick bara använda 100 ord och det var knepigt. Stryka, stryka, stryka. När det var var 101 ord kvar visste jag varken ut eller in, men kom till sist på ett sätt att formulera om mig.

Så här lydde min ursprungliga recension av den boken: http://nissescherman.blogspot.com/2010/11/johannes-kallstrom-offerrit-bokomdome.html

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1133

Big Dee Irwin & Little Eva: Swinging On A Star In på listan 1 februari 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 2