fredag 29 februari 2008

Helsinki kolme

Ikväll har jag varit på arenan där Finnish Open spelas. Säger egentligen ingenting eftersom man imorgon använder fler utrymmen. Lottad dubbel stod på programmet. Där får många chansen att spela tillsammmans med en världsstjärna, problemet är att de flesta stjärnor inte spelar denna klass, de spar sig till lördagen.

Men det är alltid kul att träffa gamla vänner. T ex Maarit & Björn. Maarit med finlandsrötter och som spelat i svenska landslaget många gånger under tiden jag var förbundskapten. Och Zaida som fick ta hand om svärfar, en orakad svärfar som börjat fira segern innan den kommit. Och framförallt Stefan Nagy som p g a allvarlig sjukdom inte kan spela dart längre men ändå såg vacker och fräsch ut. Ett ansikte man saknat.
Stefan Nagy en av svensk darts bästa genom tiderna
Och Berndt Andersson som har en fru som vunnit en middag med mig i den klassiska grenen ölprovning. Ett pris som arrangören Pripps missat att dela ut. Vi får trösta oss med att vara stjärnor på att gissa rätt.

Emelie & Joanna sprang jag på redan under dagen. De hade shoppingögon. Emelie fick syn på mig först och med ungdomens blyghet tvekade hon om hon vågade hälsa. Så där fick jag förekomma henne. Hej-Hej.

Och mina klubbkamrater - Markus besökte sin finländska familj. Richard blev överraskad över att se mig där och Alle blir tvungen att spela Old Timers imorgon för att bli bäst i klubben i den klassen.

Men roligast var att träffa gamla finländska vänner, t ex Risto x 3. Jag gick hem vid 10-tiden så tävlingen har jag ingen koll på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena igen. Åh, vad roligt att Du skriver om folk som man känner. Berndte och jag är gamla dubbel partners sen jag spelade för Oasen. Ge honom en hälsning om du träffar honom igen. Kjelle Hverven skickade nyss sms han hade torskat kvarten i lottad dubbel, bra uppvärmning inför morgon dagen. Ser fram emot att läsa mer i morgon tack och god natt. Lotta

Nisse Scherman sa...

Snackade länge med Kjelle igår. Alltid trevligt. God morgon/Nisse

Anonym sa...

Hej! Hoppas att det gått bra för dig idag, och att Du visade kycklingarna var skåpet ska stå. Tittar in här i kväll och ser om Du skrivit nåt mer. Tills dess ha det bra. Lotta

Veckans Tio i Topplåt 1124

The Music Explosion: Little Bit O'Soul In på listan 15 juli 1967 Låg kvar i 7 veckor, Högsta placering: 2