tisdag 9 december 2008

Julklappar

Jag har som sagt redan handlat de flesta julklapparna. Ända sedan bokmässan har jag haft klappögonen på mig och fyndat på olika sätt och ställen.

Men traditionen bjuder ändå att jag ska ut och handla med mina döttrar. En i taget. Jag har bara två. Och de är traditionalister. Julen ska vara som förra året. Och förra...och förra!!! Men det är å andra sidan inget tvång, det är bara trevligt. Så idag ska Susanna och jag ut och härja och på torsdag blir det Tereses tur.

I vår familj är vi barn för evigt och slutar aldrig att skriva önskelistor. Min är längst, främst beroende på den innehåller ett otal gamla CD-album och filmer som jag skulle tänka mig att ha i min ägo. Man är ju, som syns redan i bloggsidans rubrik, en samlare. Hustrun och brodern måste man dock nästan tortera för att klämma ur dem några önskningar. Då får man använda sin egen fantasi. Tungt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

det hjälper inte ens med tortyr på bror o svägerska............. suck

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8