lördag 6 december 2008

Julmarknad

Idag har jag varit på Konstfacks julmarknad. Den öppnade kl. 10.00. Jag var där tio minuter innan och då var det c:a 20 personer i kö. Under de tio minuter jag väntade på att de skulle öppna hann kön bli 100 meter lång.

När jag gick därifrån var kön c:a 200 meter lång utanför, och massor av folk var på väg dit. Och det regnade. Grattis. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig. Hustrun som är på julmarknad på Liseberg i Göteborg har lånat den.

När man väl kommit in förstår man varför det är så populärt. Här får man chansen att köpa fina, vackra och annorlunda julklappar av de konststuderande från hela världen. Och att ge bort något som bara finns i ett exemplar, det är lite lycka!! Så nu vet hustrun, döttrarna och systern vad som vankas. Och kanske någon annan också. Mjauu!!

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1126

The Spotnicks: Papa Oom Mow Mow In på listan 25 juli 1964 Låg kvar i 6 veckor, Högsta placering: 3