onsdag 24 mars 2010

6th report from London

Kursen tuggar pa. En sak ar saker. Tempot ar hogt. Man blir mosigare och trottare for var dag som gar. Igar kvall hade vi lite mingel med en annan skrivargrupp och sedan blev det lite nattamat pa en libanes. Gar bara att betygsatta med ett stort MJAUU!!! Pa hotellet lat det som om nagon spelade bowling i rummet ovanfor, sa somnen kunde nog varit battre och langre.

Gardagens uppgifter blev efter att vi redovisat hemlaxan ganska intressanta. Vi borjade att skriva ett stycke som skulle heta En underbar ondska dar vi ganska fritt fick utga fran rubriken. Efter skulle vi skriva en mininovell som skulle innehalla en stegrande radsla. Det gick ganska bra, tyckte jag. Jag overraskade mig sjalv genom att byta stil. Jag utelamnade alla humoristiska inslag som hade praglat mina forsta alster. Det kanns som om jag maste prova lite olika saker for att kunna finna den stil som egentligen ar min.

Till hemlaxa har vi haft som uppgift att beskriva vald, ett saftigt slagsmal eller liknande. Jag har haft lite angest for det. Aven om jag ar deckarlasare sa ar det just de styckena i bockerna jag ogillar mest.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8