lördag 20 mars 2010

2nd report from London

Man ska ju alltid tala om vadret i London. Nar jag anlande var det 16-18 grader och sol, men igar och idag ar det typiskt Londonvader - regnigt och gratt, men ganska varmt. Men imorgon blir det sol enligt Englands svar pa Pohlman.

I morse borjade kabinpersonalen pa British Airways en strejk sa jag far val se om jag kommer hem sa smaningom..

Gardagen var vikt till shopping, idag blir det lite sightseeing, imorgon blir det fotboll (i sol) och sedan borjar kursen. Jag gjorde en riktigt egoistisk butiksrunda igar och kopte saker till mig sjalv. En ny planbok med Beatlesmotiv, den gamla som jag kopte i Split ar pa upphallningen. Manschettknappar med Sherlock Holmesmotiv, vad annars for en deckarvan. En bok om musiktopplistan i England, sant samlar jag ju pa. Senaste Poirotfilmerna med David Suchet, de ar ju sa attans bra. Nagra CD-skivor jag inte sett forut.

Pa stampuben Victoria blev jag igar tilltalad av tva charmerande kvinnor. Det visade sig att den ena var Ann Ljungberg pa ALF-forlag (man kan ju ana vad de tre initialerna star for) som arrangerar skrivarkurserna har i London. Om jag gar till den puben idag ocksa, blir jag val att anse som stamgast, tre dagar i rad ar kanske kvalificerande. Det finns en del andra stamgaster dar, de sitter pa samma stol och dricker samma sak varje dag. For ovrigt ar maten mycket bra pa The Victoria. Mjauu!!!

Och ikvall spelar Djurgarden hockey igen - det gick ju bra i forsta matchen. Mina syskon forser mig med resultat-SMS.

1 kommentar:

syster yster sa...

Manschettknappar med Sherlock Holmesmotiv :)

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8