måndag 22 mars 2010

4th report from London

Nu har jag bytt hotell. Och det blev ett lyft. Allt ar battre pa Piccolino forutom frukosten. Dar har jag gatt fran Full English Breakfast till Continental. Toast, marmelad, juice, pulverkaffe som man far blanda sjalv, kokt agg och vita bonor. Nu ar inte vita boner min grej pa morgonen, men det far ga.
Jag marker att jag direkt tar fram det negativa i hotellbytet. Varfor gor man alltid sa. I sjalva verket ar jag ju mycket nojd. Jattefint rum, och med utsikt. Sangen ar lite overlasta med guld och manga kuddar som ni kan se. Men det ar lite av charmen. Trevlig hotellpersonal och ruskigt nara till The Victoria, stampuben, dar ocksa kursen ska hallas med start om knappt tva timmar.

Det ska bli spannande. Jag har ingen aning om vad som ska ske och jag gar in i aventyret utan nagra som helst forvantningar. Det kan bara innebara positiva erfarenheter.

Igar var jag pa fotboll. En maktig upplevelse i England. Matchen var londonlaget Fulham mot Manchester City. Det blev en spelmassigt ganska jamn kamp, men Manchester var vassare i boxen och vann rattvist med 2-1. Bortaklacken vann laktarkampen, Fulhamsupportararna verkade lite oorganiserade.

Patagligt var ocksa hur lugnt det var pa laktarna och runt omkring. I och for sig fanns dar vansinnigt mycket poliser, men det var inte bara det. Stamningen var god och hjartlig. Hemma i Sverige hor man svordomar och konsord gapas hela tiden fran laktarna. Inte har. Vad ar det for fel pa oss svenskar?

2 kommentarer:

syster sa...

Horde du om DIF supporter kuppen Hyrde en skylift for att se matchen DIF-HIF nu var det knappast vart det men anda.....Ha det bra à kursen Teneriffa ar varm och soligt :)

Hagel sa...

Coolt, ser ut som hos Sultanen i Brunei!

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8