söndag 31 oktober 2010

We will rock you

I går var det dags att dela ut lite födelsedagspresenter igen, till tre födelsedagar. Kamrat Anders med sin Ingela, min bror Kjell och min syster Maria fick tillsamans med mig och hustrun bevista musikalen We Will Rock You på Cirkus.

Med Queens alla hits som musikalmelodier kan det inte misslyckas. Men det är också så att artisterna i föreställning gör en fantastisk insats. Den unga ensemblen excellerar i de välkända låtarna. Speciellt kan man nämna huvudrollsinnehavaren Bruno Mitsogiannis som Galileo. Alla musik knyts ihop med en smålustig historia om sökandet efter den rock 'n' roll som förbjudits av samhället i en tid ungefär 300 år framåt. Här finns även en del oväntade rollfigurer som Byggare Bob, Christer Björkman, Britney Spears och Tomas Di Leva. För att bara nämna några.

Här några klipp från Stockholmspremiären med Queens gitarrist Brian May som gästartist. Lite taskig ljudkvalitet, men ändå!!!:

Därefter middag i Chateau Bredäng:
Kräftsoppa med oststänger
Taittinger Cuvée Prestige
Oxrullader, toscanska bönor, inlagd gurka, lingon
Allegrini Superiore 2008
Citronpaj med jordgubbar
Kaffe med avec

3 kommentarer:

Syster yster sa...

Det var en kanoneftermiddag/kväll Tusen tack igen

Anders sa...

Tack tack det var en bra och trevig eftermiddag och en kanon kväll med god mat och ädla drycker Tyvärr så glömde jag boken men den tar du säkert med dig till Irland.

Nisse Scherman sa...

Jag såg det. Jag tar med den imorgon.

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8