lördag 10 maj 2008

Fem ess i leken

På deckarbiblioteket i Eskilstuna finns alla utgivna svenska deckare, något fler än i min samling m a o. I går hade Svenska Deckarakademin träff där och man fick möjlighet att lyssna till fem duktiga författare. I själva verket var det fem av mina absoluta favoriter: Jan Arnald (ArneDahl), Thomas Kanger, Börge Hellström, Anders Roslund och deckardrottningarnas drottning Anna Jansson.

Det var fantastiskt trevligt att höra dessa giganter berätta om sitt författarskap. Jag tycker att jag får mer behållning av böckerna när man lär känna människan bakom verket.

Grädde på moset blev det när jag fick tillfälle att mingla med författarna mer informellt efter deras framträdande. Tack Thomas Böös på Deckarbiblioteket för denna möjlighet och tack Ulf Durling för inbjudan.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1127

Freddy Weller: Games People Play In på listan 16 augusti 1969 Låg kvar i 1 vecka, Högsta placering: 8