torsdag 8 maj 2008

Festförstörare

Igår var jag på fotbollsderby - Djurgården mot Hammarby. Derby är normalt festligt, folkligt och med ett publiktryck som får håren att resa sig på armarna. Men igår kväll skämdes jag för att vara djurgårdare.

Klacken som normalt är någorlunda rumsren hade nästan bara hataramsor. Humorn och kärleken till det egna laget kom i andra hand. Hur kul är det??

Och bredvid oss på läktaren fanns en obehaglig typ, som hade ett mycket begränsat ordförråd. Svordomar och könsord med skrikvolym - samt gester av det mer obscena slaget (och riktiga spottloskor). Kort sagt en riktig dingboll.

Självklart har alla lag lag sådana här individer som supporters, men eftersom jag är djurgårdare skäms jag för vad de hittar på.

Matchen då - den vann Bajen rättvist med 2-0. Men vem bryr sig idag. Inte jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Veckans Tio i Topplåt 1135

Ola & The Janglers: No No No In på listan 11 september 1965 Låg kvar i 4 veckor, Högsta placering: 5